za małe coś są 15" :wink: i za wąskie :wink: i tak dalej. Mam zamiar nabyć jakieś wieloramienne 16" i pasi mi Ronal R39 ze względu na cenę. Gdyby nie cena brałbym OZ Superturismo ale są za drogie.
Mam pytania:
- czy możecie polecić jakieś dobre miejsce zakupu?
- czy macie jakieś opinie o Ronal'u?
- jakie dać ET bo do Skody pasuje 27, 35 (fabryczne) i 38 jest sens coś tu mieszać?
- czy jest sens myśleć o 17" jeśli nie chcę latać po koleinach i dzwonić zębami na wertepach?
- opony 205/55 R 16 jakieś sugestie co do marki??
za opinie z góry k
pzdr
Outlander
była OII 4x4 BMM
już nie ma Octa ASZ super fajna była
za małe coś są 15" :wink: i za wąskie :wink: i tak dalej. Mam zamiar nabyć jakieś wieloramienne 16" i pasi mi Ronal R39 ze względu na cenę. Gdyby nie cena brałbym OZ Superturismo ale są za drogie.
Mam pytania:
- czy możecie polecić jakieś dobre miejsce zakupu?
- czy macie jakieś opinie o Ronal'u?
- jakie dać ET bo do Skody pasuje 27, 35 (fabryczne) i 38 jest sens coś tu mieszać?
- czy jest sens myśleć o 17" jeśli nie chcę latać po koleinach i dzwonić zębami na wertepach?
- opony 205/55 R 16 jakieś sugestie co do marki??
za opinie z góry k
pzdr
a może R28 :?: to Cię zjem z zadrości chyba :szeroki_usmiech
miałem Ronale w Feli - 15" były chyba niezniszczalne k
kupowałem na www.baloon.pl wtedy to była dobra cena 8) ostatnio na autokaciku ktos dawał namiar na firmę gdzie Ronale były w zajebistych cenach, ale nie mogę znaleźć linka :?
Co do opon... ja dostałem fabrycznie Bridgeston Turanza ER30 205/55/16 i jedyne co im moge zarzucić to to, że nie sa najcichsze... ale porównując do BFGoodrich ProfilerG czy obecnych zimowych to są wprost bezgłośne k
Jak chcesz lepiej jeździć to przemyśl 205/50/16 różnica we wskazaniach prędkościomierza to tylko 3%, albo 215/50/16 będzie jeszcze szerzej a przekłamania to 2% :idea:
Zawsze mozna wskoczyc na 205-215-225(chociaz to juz chyba ciut za duze)/45/17" i po przejechaniu autkiem 45tys, musze powiedziec ze one wcale nie sa takie, ze plomby wypadaja, jak to niektorzy mawiaja. Chociaz nie byla to Skoda tylko miekki francuz to i tak wydaje mi sie ze to fajna opcja. Uwazac tylko trzeba na kratery w drogach :| Aha na zime byly 205/55/16" i trzepalo tak samo jak na tych letnich :diabelski_usmiech
16 na lato jest optymalne wg mnie i lepiej forak odrazu wyglada.
tak 205-215-50-55 a opony polecam Continental Eco Super Contact
ciche i slyszalem ze wytrzymale
Ronal robi wmiare tanie ale naszczescie solidne alu
Dezent i Enzo tez ma przystepne cenowo... a jak chcesz lepszejsze
to Mak albo BBS moze :wink:
Jak nie chcesz papierka na alu i oponki to na powązkowskiej przy petli autobusowej
co myjka jest jest serwis opon i komplet - 200zł bez papierka dostalem i jak oponki
to pewno jeszcze taniej jak dzie indziej
Gdybys mieszkal blizej granicy z Niemcami to polecalbym reifen-center w Dreznie. Ronale R39 7,5 X 16 maja po 98 EUR a w komplecie z Continental Premium Contact 205/55 R16 91 H po 198 EUR. Przy dzisiejszym kursie euro to chyba niedrogo :?:
Z opon polecalbym wlasnie Continental Premium Contact lub Bridgestone Potenza RE 720.
Gdybys mieszkal blizej granicy z Niemcami to polecalbym reifen-center w Dreznie. Ronale R39 7,5 X 16 maja po 98 EUR a w komplecie z Continental Premium Contact 205/55 R16 91 H po 198 EUR. Przy dzisiejszym kursie euro to chyba niedrogo :?:
Z opon polecalbym wlasnie Continental Premium Contact lub Bridgestone Potenza RE 720.
Pozdrawiam
cena przyzwoita ale riale to tanie felgi i sa tam tez tanie opony wiec u nas mozny by kupic podobna konfigracje w podobnej cenie
i z faktura!!! odlczasz vat i jeszcze reszta w koszty wiec dla tych co maja firme zakup niezbyt oplacalny na zachodzie
to warto wziąść 28 :?: , będzie wtedy o 14 mm szersza aż :roll: . Misiek ja łykowaty jestem :lol: :wink:
miałem na myśli model felgi R38 a napisałem przez pomyłke R28 :P R39 możesz brać skoro Ci się podobają :roll: dla mnie sa okorpne :? nie lubie takiego wzoru poprostu :roll:
Jak nie chcesz latać na koleinach to nie polecam 17, aczkolwiek przyczepność jest rewelacyjna (niski profil i nie znosi tak) w przypadku Octavii szerokość oponki powinna być tu 225 co ma przełożenie na nieco większy opór przy toczeniu sie autka.
mimo wszystko nie zamienił bym 17" na mniejsze :diabelski_usmiech a wręcz przeciwnie...
moim zdaniem pakowanie 16 do octy zmiast 15 to lekka pomyłka....szkoda czasu i zachodu autko i tak nadal wyglada jak kupa bo te felgi poprostu giną i tyle......lepeij zapodac 17 albo zostać na 15 i zapodac jakieś lepsiejsze oponki i juz..........tu jest sporo felg i mozliwośc przymierzenia do Octy....www.e-felgi.pl
moim zdaniem pakowanie 16 do octy zmiast 15 to lekka pomyłka....szkoda czasu i zachodu autko i tak nadal wyglada jak kupa bo te felgi poprostu giną i tyle......lepeij zapodac 17 albo zostać na 15 i zapodac jakieś lepsiejsze oponki i juz..........tu jest sporo felg i mozliwośc przymierzenia do Octy....www.e-felgi.pl
Bzdury pleciesz.
Dobrze dobrana 16-ka z odpowiednim ET bardzo korzystnie wplywa na wyglad Octy.
Przy 17" robi sie walec i dopiero wtedy wyglada jak kupa. Trzeba obnizac zawias, a nie kazdy ma na to ochote.
a to ciekawe bo np przy oponach 225/45/17 srednica koła jest tylko o 0,2 mm mniejsza od seryjnych kartofli :lol: 195/65/15...wiec własciwie obnizac zawiasu nie trzeba...wyglada ok.....pozatym lekkie obizenie zawiasu wychodzi octavii tylko na zdrowie....bo seryjne amorki i sprężyny to hmmmm...delikatnie mówiąc pomyłka szczególnie w mocniejszych wersjach silnikowych.....
a to ciekawe bo np przy oponach 225/45/17 srednica koła jest tylko o 0,2 mm mniejsza od seryjnych kartofli :lol: 195/65/15...wiec własciwie obnizac zawiasu nie trzeba...wyglada ok.....
Nie wiem o czym Ty piszesz?
Mi nie chodzi o to, ze sie rozmiar zmienia tylko o wrazenie wizualne.
Zamieszczone przez EŁ
pozatym lekkie obizenie zawiasu wychodzi octavii tylko na zdrowie....bo seryjne amorki i sprężyny to hmmmm...delikatnie mówiąc pomyłka szczególnie w mocniejszych wersjach silnikowych.....
Dlaczego pomylka?
Octa nie jest samochodem do sportu. Ja nie widze nic zlego w jej zawieszeniu.
ok wrazenia wizulane to rzecz wzgledna, kwestia gustu o tym sie nie dyskutuje :wink: jednemu sie podoba tak innemu tak.....a co do zawieszenia to nie twierdze ze octa jest do sportu ( tylko po co te Bilsteiny w takim razie? :lol: ) ale podpieranie sie lusterkami na zakretach to chyba lekka przesada...nie wiem moze ja jestem spaczony bo w poprzednim aucie miałem hardkorowo zestrojone Bilsteiny i nadal mi było zbyt mało.... :lol: .....niestety w skodzie juz tego nie moge zrobić ze wzgledów rodzinnych.......ale seryjna zwiecha juz dawno leży w smieciach.....czyli tam gdzie jej miejsce :szeroki_usmiech
co do zawieszenia to nie twierdze ze octa jest do sportu ( tylko po co te Bilsteiny w takim razie? :lol: ) ale podpieranie sie lusterkami na zakretach to chyba lekka przesada...nie wiem moze ja jestem spaczony bo w poprzednim aucie miałem hardkorowo zestrojone Bilsteiny i nadal mi było zbyt mało.... :lol: .....niestety w skodzie juz tego nie moge zrobić ze wzgledów rodzinnych.......ale seryjna zwiecha juz dawno leży w smieciach.....czyli tam gdzie jej miejsce :szeroki_usmiech
zawias utwardzony i fele 16" to normalne efektywne połączenie na dziurawy OS jakim jest W-wa nie widzę w tym nic dziwnego. 17' to raczej efektowne połącznie lub na asfaltowe odcinki, ale ja takich nie widzę :helm (poza kilkoma trasami), a nie uśmiecha mi się wystrzeganie wjeżdżania w miejsca dziurawe, pod krawężniki itp. - samochód jest do jeżdżenia.
Poza tym opony 225 latają po koleinach i spowalniają furę.
Ostanio jak żem jebudnął w dziurę to kapeć szlag trafił (15"), jak bym miał 17" to i z felgą bym się pożegnał
szufla
Outlander
była OII 4x4 BMM
już nie ma Octa ASZ super fajna była
moim zdaniem pakowanie 16 do octy zmiast 15 to lekka pomyłka....szkoda czasu i zachodu autko i tak nadal wyglada jak kupa bo te felgi poprostu giną i tyle......lepeij zapodac 17 albo zostać na 15 i zapodac jakieś lepsiejsze oponki i juz..........
hm...ja zmienilem z 15 na 16 i jest niebo a ziemia i w wygladzie i w prowadzeniu i dla mnie to nie jest zadna pomylka :twisted:
jeżdziłem w tamtąwiosnę na f1 , trzymają wspaniale na suchym i mokrym ale ich wada to głośność , jak to każdej opony kierunkowej / dlatego też BFG PROFILER jest głośny ,tez na nim jeżdziłem/. mam zakład oponiarski i coś tam czasami sobie zarzucam na parę tyś. Po F1 założyłem P7 i uważam to za dobry pomysł , cisza i wogóle ale to nie to samo co F1 niestety. osobiście jeżdże na 15 komfort jest dle mnie ważny a także zadsze naprawy zawieszenia , poza tym stary już jestem .
niektóre modele alu sprawiają wrażenie większych niż sa w rżeczywistości, jak się dobrze poprzyglądacie to zobaczycie to również. większe wydają się byc felgi których ramiona dochodzą do samych krawędzi obręczy ,porÓwnajcie ENZO O i
DEZENT E . mam nadzieję że was nizakatowałem moimi spostrzezeniami , służe pomoca jeżeli chodzi o porady gumowe. nie kupujcie od złodziei ,potem zdejmą wam kółka. w celu poprawienia amortyzacji polecam azot , mam to w załadzie i sprawdziłem na wielu klientach
[ Dodano: Wto 08 Lut, 05 17:45 ]
a jeszcze powiem że ALESSIO to włoszczyzna i niestety szybko sie gną. alustary nie są złe ale jest mało wzorów. ronal , borbet , oz, sa to dobre wyroby a także prawie cały asortyment ALCARA . pozdrawiam leszekmw
a to ciekawe bo np przy oponach 225/45/17 srednica koła jest tylko o 0,2 mm mniejsza od seryjnych kartofli :lol: 195/65/15...
jak to ??????? ja mam na zimę 205/60 R15, które są znacznie mniejsze, niż letnie 225/45 R17.więc to raczej jest na odwrót i różnica jest większa, niż 0.2 mm. chyba, że ja czegoś nie zrozumiałem...
jak to ??????? ja mam na zimę 205/60 R15, które są znacznie mniejsze, niż letnie 225/45 R17.więc to raczej jest na odwrót i różnica jest większa, niż 0.2 mm. chyba, że ja czegoś nie zrozumiałem...
Pozdr,
BP
225/45/17 są o 0.2 mm mniejsze od fabrycznych 195/65/15
205/60/15 są o 7,5mm mniejsze o od fabrycznych 195/65/15
czyli 225/45/17 sa praktycznie idealnym zamiennikiem seryjnych kartofli :idea: 8)
Komentarz